Bankovní API
FIO - získání tokenu ke SLEDOVÁNÍ ÚČTU
Pro získání platného tokenu je zapotřebí provést následující kroky:
Oprávněná osoba se přihlásí do internetového bankovnictví.
Správu tokenů naleznete po stisknutí tlačítka "Nastavení" v pravém horním rohu obrazovky.
Otevře se Vám okno "Nastavení" zde vyberete záložku "API".
Požadavek na zřízení tokenu musíte standartně autorizovat. V případě, že je na příslušném účtu nastavena autorizace více osobami, musí autorizaci tokenu podepsat všechny podepisující osoby.
Po úspěšné autorizaci je token zobrazen v přehledu. Tak jak vidíte na obrázku výše. Na tokenu si okopírujete celý řádek v červeném oválu a vložíte ho do CIS.
V CIS si otevřete "Nastavení ZO" záložku "Bankovní API". Zde vyberete Aktivovat spojení s CZ Fio banka, a.s. - otevře se Vám řádek s názvem Token kam okopírovaný Token vložíte. Po 5 minutách od úspěšné autorizace lze token použít v Bankovní API v CIS.
Fio banka nabízí 2 typy tokenů. Pro naše účely postačuje token ke Sledování účtu.
Po propojení s bankou se nám objeví hláška Spojení s bankou je funkční.
Údaje o platbách na účet ZO se načtou z banky do CIS. Zde si otevřete "Dotace a příspěvky" záložku "Banka", zvolíte stav který chcete zobrazit např. "Spárováno" a otevře se vám tabulka spárovaných plateb.
V dalším kroku se vám informace o příchozích platbách automaticky načtou do CIS a spárují k jednotlivým členům. Toto se připravuje.
Zatím můžete označit štítkem v seznamu členů ty členy, kteří již zaplatili příspěvky na účet ZO.